Nieuwsbrief 2020
Beste mensen,
ALGEMEEN
Hierbij de nodige informatie omtrent de activiteiten in het jaar 2020. Allereerst proficiat. We bestaan 1 maart 2020 alweer 25 jaar!
Ingaande 2018 hebben wij direct te maken met de gevolgen van de lagere bijdrage door de DG van onze Dienst. Op subsidie van de bestaande leden is 33 1/3% gekort. Voor leden aangemeld 1 jan. 2018 of later was de financiële invloed voor ons als vereniging nog groter, een korting van 75%! De toenmalig DGbel (Uijlenbroek) voerde daarnaast specifiek voor die laatste groep ook nog eens een contributieheffing in. Deze contributie is vastgesteld op € 15 per lid per (gedeelte) van het jaar. Dit heeft uiteindelijk ook financieel een steeds grotere impact op ons reilen en zeilen. Ook worden minder mensen lid, met name partners.
Creativiteit en eigen bijdrages voeren de boventoon. Wanneer de vereniging inmiddels financiële verplichtingen is aangegaan bij het organiseren van activiteiten, kunnen deze eigen bijdrages na inschrijving en/of betaling – bij het onverhoopt verhinderd zijn van uw deelname – helaas maar logischer wijze niet worden terugbetaald.
Kijk voor de stand van zaken/nieuwtjes/wijzigingen/aanvullingen overigens regelmatig op onze website www.pahaaglanden.nl. Deze is zo up-to-date mogelijk. Zoals bekend mag worden geacht is de site afgeschermd middels een wachtwoord. Dit luidt : Prinsenhof
ID-BEWIJS
We maken de leden die van plan zijn van onze activiteiten gebruik te maken attent op de legitimatieplicht bij het melden aan de balie bij de mensen van de beveiliging in het gebouw Prinsenhof (Belastingkantoor Den Haag). Zonder geldig ID-bewijs zal de afdeling beveiliging géén toestemming geven tot toegang!
JAARVERSLAG
Het jaarverslag 2019 is door de secretaris opgesteld en in de bestuursvergadering van 28 januari 2020 vastgesteld. Het is de leden met een e-mailadres reeds toegezonden. De overige leden ontvangen dit per post. Op de site staat het overigens ter inzage.
NB Na het 3e hoofdje t.w. ’Bestuur‘ staat ten onrechte als vergaderplaats jaarvergadering van contactpersonen Soest vermeld, dit moet zijn Rotterdam (Feijenoord). Het verslag op de site is inmiddels aangepast.
LEDEN
Per 31 december 2019 – de peildatum voor toekenning subsidie – waren er 413 personen lid van onze vereniging.
SOOSMIDDAG
De voorjaarssoos wordt dinsdag 17 maart 2020 gehouden.
U en/of uw partner (geregistreerde leden) zijn vanaf 14:00 uur van harte welkom. Bar sluit rond 16:30 uur. Het is niet nodig u van te voren aan te melden. Géén eigen bijdrage verschuldigd. Noteer de datum in de agenda, er volgt namelijk géén aparte uitnodiging meer.
Locatie: het belastingkantoor Den Haag (restaurant gebouw Prinsenhof) Pr. Beatrixlaan 512, 2595 BL Den Haag.
DAGJE-UIT
Ons jaarlijkse uitje staat op de rol voor vrijdag 1 mei 2020. Evenals voorgaande jaren in nauwe samenwerking met Pasteur Reizen. Deelname zoals altijd voor eigen risico. Een (annulerings)verzekering is handig.
Programma
Zakten we de laatste jaren steeds af richting het zuiden, 2020 wordt dit een geheel andere kant. We gaan naar Noord Holland.
Vertrek om LET OP 08:15 uur – een half uur eerder dan we gewend zijn – vanaf het Haagse belastingkantoor. Verzamelen vanaf 07:45 uur. De koffie en thee staan klaar in het bedrijfsrestaurant.
We rijden naar Akersloot (v.d. Valk) waar de koffie/thee en gebak op ons staan te wachten. Iets eerder misschien dan wat wij gewend zijn bij onze uitjes, maar des te lekkerder zal het smaken.
Na de koffie rijden we door naar Alkmaar. Daar is op vrijdagen de traditionele kaasmarkt, en die gaan we (vrijblijvend) bezoeken. Om 13:00 uur sluit dat gebeuren en is er tijd voor Alkmaar zelf, denk aan de (historische) binnenstad, winkels , terrassen en musea – bijv. het Kaasmuseum – en niet te vergeten een lunch, allemaal voor eigen rekening en op eigen gelegenheid zoals de laatste jaren inmiddels gebruikelijk.
Halverwege de middag vertrekken we naar Broek op Langendijk en brengen we een bezoek aan museum de BroekerVeiling. Mét de mogelijkheid om zelf aan de (groente)veiling deel te nemen (afslag/afmijning). Uitleg ter plaatse. Een belevenis. Toegankelijk voor rolstoel- en/of rollatorgebruikers.
Het diner zullen we tenslotte – op de terugweg dan alweer – gaan gebruiken in Haarlemmerliede. Drankjes tijdens het diner zoals gebruikelijk voor eigen rekening op de eerste na, die betaalt het bestuur!
Omstreeks 21:00 uur verwachten we weer bij het gebouw Prinsenhof (belastingkantoor) te arriveren.
Kosten
Er is (gelijk aan vorig jaar) een eigen bijdrage van € 35 per persoon. B-leden €5 korting.
AANMELDEN
Aanmelden UITSLUITEND d.m.v. het overmaken van het verschuldigde bedrag op bankrekening: NL21INGB0009554433 t.n.v. Postactieven Haaglanden onder vermelding na(a)m(en) deelnemer(s).U hoeft zich verder niet op te geven. Uw tijdige betaling is het bewijs van aanmelding. Te laat overgemaakte betalingen worden teruggestort. Uiterste datum van betaling: 15 maart 2020. We hebben twee bussen. Wees op tijd met aanmelden/betalen.
Vanzelfsprekend
Deelname is uitsluitend mogelijk voor de leden van Postactieven Haaglanden, waaronder uiteraard ook de partners, mits als lid geregistreerd.
Vragen
Indien er na het lezen van bovenstaande toch nog vragen zijn, dan kunt u met Ferrie van den Heuvel of Bert de Jong contact opnemen. Het telefoonnummer van Ferrie luidt: 06 19660671, en van Bert 06 44550149.
SMOELENBOEK
Eind 2013 is het bestuur begonnen met het “fotografisch vastleggen” van leden. Nieuwe leden worden bij aanmelding gevraagd zelf voor een (digitale) foto te zorgen. Uiteindelijk komen de foto’s beschikbaar op de eigen site. Waarom? Omdat de leden dan gemakkelijk kunnen zien wie is (ook al weer) wie. Eigenlijk zoals het tijdens ons werkzame leven ook al zo was. Niks nieuws wat dat betreft. Een uitzondering tot plaatsing op de website wordt gemaakt voor degene die zijn/haar bezwaar bij het bestuur kenbaar heeft gemaakt (denk aan de AVG).
E.e.a. is nog niet compleet. Check de site (via hoofdmenu is het smoelenboek te benaderen). Komt u er achter dat uw foto er niet bij zit (of die van uw partner) schroom dan niet een digitaal (pas)fotootje aan Bert de Jong – de beheerder van het smoelenboek – te sturen. E-mailadres Postactievenhaaglanden@casema.nl. Klopt een naam niet (of ontbreekt er een naam) eveneens graag even doorgeven.
KLAVERJASSEN
Als u wilt klaverjassen bent u als lid van de PaH van harte welkom bij de pers.ver. AFC. Tweemaal per jaar wordt er een avond georganiseerd (rond de Pasen en rond de Kerst). Rotterdams systeem, verplicht gaan en drie rondes van 16 spellen. Elke ronde met een door het lot aangewezen maat. Het gaat om de gezelligheid, er wordt niet met het mes op tafel gespeeld. Zie voor info onze site, of neem contact op met – of schrijf in bij organisator Jan Al, telefoon 088-1522477 of e-mail jbc.al@belastingdienst.nl.
De Paasdrive wordt gehouden maandag 6 april 2020 en de Kerstdrive maandag 14 december 2020. Om 18:45 uur uiterlijk aanwezig zijn i.v.m. de vroeg aanvang van 19:00 uur. Parkeren (gratis) in de ondergrondse parkeergarage na vooraf aanmelden bij (mede)organisator Jan Al. Kosten niet AFC-leden € 7,50 en leden € 5. Altijd een prijs(je) en de consumpties van de avond zitten begrepen in het inschrijfgeld!
KERST(BIJEENKOMST)
Vanwege het feit dat we 25 jaar bestaan dit jaar een extra speciale kerstbijeenkomst. U wordt later in het jaar uitgenodigd voor een Live Cooking Buffet bij de Gouden Leeuw (v.d. Valk) in Voorschoten.
Een liefst 4 uur durend buffet van 14:00 – 18:00 uur met zeg maar onbeperkt eten en drinken. Eigen bijdrage € 5 per persoon. De kerstkrans komt dit jaar te vervallen. Voor degenen die de bijeenkomst niet (kunnen) bijwonen is er een VVV-kadokaart van (éénmalig) €15 (één per huisadres). Openbaar vervoer stopt voor de deur en er is een ruime parkeergelegenheid (gratis).
Noteer: dinsdag 15 december 2020. En nogmaals later dit jaar volgt nog een aparte uitnodiging met aanmeldprocedure.
TENSLOTTE
Wij als bestuur doen ons best er weer een goed ‘postactieven jubileumjaar’ van te maken. Met uw hulp!
Namens het bestuur van Postactieven Haaglanden
en met vriendelijke groet,
Rijswijk, 3 februari 2020
Ferrie v.d. Heuvel
secretaris
25 september 2020
Beste pensionado’s,
Wat een feestelijk jaar had moeten worden, is door COVID 19 volledig in het water gevallen. Op 1 maart 2020 bestond PaHaaglanden 25 jaar. Allerlei leuke en gezellige ideeën had het bestuur voor jullie bedacht om op die manier uiting te geven aan het zilveren jubileum.
Reisje en de soosmiddag vervielen al snel. Gelet op hetgeen wat er op dit moment met het virus gebeurt en de handhaving van de 1.50 meter afstand, hebben we nu ook moeten besluiten om het grote kerstbuffet bij de Gouden Leeuw In Voorschoten ter ere van het 25-jarig bestaan, te moeten annuleren.
Door al deze toestanden kom je er ook achter hoezeer we elkaar missen.
•Je mist die gezellige momenten
•Je mist het bijpraten
•Je mist het begrip voor elkaar tijdens het uiten van zorgen.
•Je vraagt je af hoe het met diverse personen gaat, of ze nog gezond zijn, of ze nog
leuke dingen hebben meegemaakt zoals weer oma/opa geworden enz, enz, enz.
Voor zover we weten zijn er in onze groep (nog) geen mensen overleden aan COVID 19. Hopelijk houden we dat zo.
Nu alles figuurlijk in het water is gevallen, menen we toch iedereen binnen onze groep het gevoel te moeten geven dat we nog bestaan en geestelijk met elkaar verbonden zijn. Naast de kerstkaart willen we op ieder adres van onze groepsleden een VVV-cadeaubon laten bezorgen. Deze bon zal een waarde hebben van 25 EURO, als verwijzing naar ons 25 jaar bestaan.
Helaas, geen kerstkrans. Logistiek is het moeilijk op te lossen en duur. Het kerstbuffet bij de Gouden Leeuw in Voorschoten schuiven we een jaar op naar 14 december 2021. We gaan er van uit dat het coronavirus dusdanig is ingedamd, dat het geen risico meer oplevert voor onze groep. We willen, al is het dan een jaar later, ons 25 jaar bestaan toch groots vieren.
Uiteraard zit er voor volgend jaar nog het nodige in het vat, maar we wachten eerst op het moment dat het coronavirus onder controle is, zodat we weer van alles kunnen doen en hopelijk is dat het oude normaal. Niemand zal zich geroepen voelen om het nieuwe normaal te hand-haven. Laten we ons zoveel mogelijk houden aan de richtlijnen inzake het coronavirus, zodat we het de baas worden.
Let goed op jezelf en blijf gezond.
Het bestuur hoopt jullie volgend jaar weer in goede gezondheid te mogen begroeten.
De voorzitter, Johan Goverde
De secretaris, Ferrie van den Heuvel
De penningmeester, Bert de Jong